6 de març del 2013

Crema de coliflor


Aquest any m'ha donat pels purés i cremes. M'encanten. He descobert que es poden fer de qualsevol cosa i que són un primer plat cremós i saborós pels dies més freds.

Quan arribi la calor prometo posar-m'hi amb les cremes fredes. En tot cas, un primer plat de cullera sempre queda apanyat! :)

La recepta d'avui és tan senzilla que fa vergonya i tot! Però és percisament per això que és de justícia compartir-la amb tothom!

Ingredients:

  • Una coliflor
  • Una patata mitjana
  • Aigua i sal
  • Oli i dauets de gall d'indi per decorar. 

Preparació:
  1. Netejar la coliflor i tallar-la, quant més petita la tallem, més ràpid es farà. 
  2. Pelar la patata i tallar-la a trossos (el mateix que amb la coliflor, quant més petits, més ràpid es farà). 
  3. Posem l'aigua a bullir amb la sal i hi posem la coliflor i la patata. 
  4. Quan estigui tot ben cuit, retirem del foc i posem la coliflor i la patata en un pot apte per a túrmix (jo ho he fet amb la Thermomix). Jo no hi he afegit gairebé aigua, ja que m'agrada que quedi ben espessa, però podeu afegir-ne tanta com en vulgueu. Triturem durant un minut, fins que quedi una crema d'espessor al gust. 
  5. Servim ben calent, decorant amb un rajolinet d'oli d'oliva verge per sobre i uns dauets de pernil de gall d'indi. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Opina, critica, comenta!