30 de gener del 2013

Maduixes amb nata


M'encanten les maduixes. Molt. I tot el que tingui a veure amb elles: gelats, melmelades, compotes, cremes, flams...

Però definitivament com més m'agraden és amb nata. És una de les meves postres preferides.

L'altre dia, fent un pastís que portava buttercream de maduixa per sobre, vaig haver de triturar maduixes per a fer-lo.

I com que les vaig haver de triturar amb la Thermomix, i amb l'andròmina aquesta no pots triturar només tres o quatre maduixes, que n'has de posar un munt... doncs em va sobrar un munt de purè de maduixes.

I si a això sumem que, del pastís anterior tenia a la nevera un brick de nata per muntar que estava a punt de fer-se malbé...

Doncs ja tenia tots els ingredients!

Primer vaig pensar en fer un pastís, mesclant la nata amb gelatina i amb el purè de maduixes i deixant-ho quallar... però finalment em vaig decidir per una cosa més senzilla i "resultona".

Ingredients:
  • Maduixes
  • Nata per muntar 
  • Sacarina líquida

Preparació:
  • Rentar les maduixes i treure'ls-hi les fulles. 
  • Triturar les maduixes. Podeu fer servir el minipimer, la Thermomix, una batedora...
  • Quan tinguem un puré de maduixes suau, afegim sacarina líquida al gust. 
  • Muntem la nata.
    Ull!!! Per a que la nata munti bé ha d'estar MOLT freda. Recordeu posar-la a la nevera un mínim de tres o quatre hores abans de muntar-la. I si podeu posar el recipient a on la muntareu també aquesta estona dins la nevera, millor!
    I vigileu en muntar-la, sobretot si ho feu amb la Thermomix, que passar de nata muntada a mantega és massa ràpid... quan veieu que ja està muntada i ferma, deixeu de batre, o se us "tallarà"! 
  • I ja ho tenim tot, ara només queda muntar les copes. Posem una base de purè de maduixa. A sobre una bona capa de nata i coronem amb una mica més de purè. Si us ve de gust jugar i experimentar, podeu anar fent capes més primetes i que quedi un postre ratllat. 
Imaginació al poder!!!


Amb aquesta "recepta" dono per inaugurada una nova secció del blog que es dirà "Cuina per a no cuiners". Ja us explicaré el perquè d'aquesta secció més endavant. ;)

2 comentaris:

  1. Fet! Té molt bona pinta aquesta pàgina! :D

    ResponElimina
  2. Tot un drama, que et sobrin maduixes i nata! XD
    I sobre això d'aparèixer a llocs indexats està bé... sempre i quan no guanyin calers amb la teva feina (com fan ells amb els anuncis que surten a les teves receptes).

    ResponElimina

Opina, critica, comenta!