31 de gener del 2012

Fent proves

Com que se'm va posar al cap la idea de decorar pastissos, i aprofitant que era l'aniversari de la meva senyora mare, vaig decidir posar en pràctica la recepta de fondant de núvols que havia trobat per Youtube.

Primer vaig fer un pa de pessic tradicional. Muntant els ous amb el sucre destrossant-me els braços de tant de batre (una que és així de casolana i no tenia, en aquell moment, una batedora...). Us poso unes fotos del procés del pa de pessic.


Un cop vaig tenir el pa de pessic fet, em vaig dedicar a fer el farcit: una mousse de xocolata (d'això no en tinc proves gràfiques... xD)

I, per fi, la prova de foc... el fondant de núvols.

Tal i com deien al vídeo, vaig posar en un bol untat amb mantega, tots els núvols tallats a trossets (a mi se'm va descuidar l'aigua... però va quedar prou bé, igualment...) i ho vaig posar al microones.

Un cop tret del microones, vaig remenar amb l'espàtula i vaig començar a afegir-hi el sucre glass.
Suposo que aquest hagués estat el moment adient per a afegir-hi el colorant (que, com que era una prova, vaig fer servir el típic colorant líquid que venen als súper mercats), però no ho vaig fer, vaig esperar-me a tenir la massa ja feta per a afegir-li el colorant (ja us dic, no és recomanable, fer-ho així).

Vaig fer dos colors diferents: un pretenia ser lila i l'altre taronja. Però com ja us dic, aquests colorants tenen poca potència, i va quedar un color salmó i un color malva...

Finalment, i després d'estirar la massa, vaig cobrir el pastís... i això és el que va quedar:

Ja que estavem, vaig agafar el que m'havia sobrat de sucre glas i vaig fer una glasa per acabar de decorar.
Així va quedar, finalment, el pastís.

Ja sé que, veient el que es veu per aquests móns de Déu de la decoració de pastissos, aquest és un xurro, però a ma mare i a la meva família, en general, els va encantar!

P.D: té aquest color tan brillant perquè a l'enganxar una de les peces rodones de decoració em va regalimar aigua i va quedar una part del fondant taronja tacat... així que vaig haver-lo de pintar tot amb aigua... (sí, a mi també m'agrada més en mat...).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Opina, critica, comenta!